torsdag 15. januar 2015

Blondie og blålys Tyskland

Så her er greia, litt forklaring må til.
Etter å ha tilbrakt noen netter i bilen tenkte jeg det kunne være artig å dele noen triks om livet på farten, og nå spesielt om det å finne egnede overnattingsplasser.

Det enkle er ofte det beste, og for en stund siden oppdaget jeg at det å parkere midt i et boligområde egentlig er helt genialt. Det er som regel stille og ingen legger merke til at en bil kommer og parkerer (du setter selvsagt ikke i gang aggregatet og slår opp forteltet, men du stopper kun for å sove). Denne gangen ville jeg ha et bilde som viste denne situasjonen - og det er her det hele starter.

For det første, her er bildet som jeg tok fra midt i gaten, dette var i en veldig rolig og avsidesliggende gate.


Så, nå kommer det en person ut i gaten, jeg prøver å si hei, men lite respons. Tenker mitt at han hørte jeg ikke er tysk så han kan vel ikke noe annet. Jeg fotograferer med lange eksponeringer så jeg sier videre at jeg bare fotograferer litt. Han reagerer ikke så mye, men går litt hit og dit mens han ser på bilen min - jeg spør om det er et problem - han reagerer da ved å ta et bilde av bilen min, og jeg fortsetter med å spørre om det er noe problem(?).

Han fullfører ingen setninger, men han synes det var veldig rart at jeg fotograferte i dette lyset, og det var veldig..veldig..veldig.. og så gikk han.


Vel - jeg tenkte at dette plutselig ikke var så genialt sted å sove, så jeg fikk forflytte meg noe. Kjørte litt hit og dit, men så ingen perfekte plasser, så fortsatte litt, men da ble det plutselig full stopp!
Blålys og det hele bak meg, så foran meg - så plutselig satt jeg innesperra med tysk Polizei rundt meg. Große scheiße!


Etter, til noen av politifolkenes skuffelse, innså de at jeg bare var en rar nordmann som sov i bilen sin. Etter kontroll mot interpol var jeg igjen en fri mann på farta, men det hører til historien at jeg ikke fikk sove på en stund etterpå :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar