tirsdag 20. januar 2015

Ekstra batteritrøbbel og transportetappe

Skjedde ikke så kjempemye i dag. Fikk kjøpt batterilader til bruksbatteriet mitt da jeg har hatt noen mystiske problemer med utlading av dette. Trodde først det kom av at jeg har en omformer koblet til, som drar en litt strøm hele tiden, men så mye som jeg har kjørt i det siste burde batteriet være smekkfullt. 

Tok meg litt tid til feilsøking, og det viste seg at jeg ikke hadde lading i det hele tatt (!). Til slutt fant jeg feilen - den lå i en sikring som hadde dårlig kontakt (dvs. denne har ladet litt nå og da). Nå gjelder det bare å finne en slik sikring, så er jeg på nett igjen. 


Ekstrabatteri må man ha når man skal bo i bilen for å unngå å ikke få start på bilen en vakker dag. Bruker et relé som kobler inn på 13,2V, og ut igjen på 12,8V fra hovedbatteriet. 


Ellers gikk turen i dag innom en tur på den dyre franske motorveien, ned til Strasbourg og litt sightseeing, så over Rhinen og tilbake i Tyskland for å fortsette sørover, og til neste Bundesländergipfel.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar