onsdag 21. januar 2015

Feldberg - fin avslutning på Tyskland

Det kule med å bare dra til et sett med koordinater rundt om, er, i tillegg til å se mye rart underveis, veldig spennende siden man ikke aner hva som venter. Jeg forventet en ny topp som man enten kunne kjøre til, eller en liten skogstopp eller lignende. 

Artig når jeg innså at jeg hadde kommet til et alpinsted, og tydeligvis et turiststed i Tyskland. Schwarzwald er regionen, og Feldberg er toppen med sine 1493 m.o.h.

Skjønte at dette ble en skitur, og til min store glede kom turens første skikkelig solskinnsdag. På tide!  
Nydelig vær, sola varmet og smilet satt bredt på trynet.

Fulgte en langrennstrasé så å si hele veien oppover (det er også mulig å ta kabelbane opp til en fortopp, men totalt unødvendig om man ikke har dårlig tid eller vær).

Farlig farlig! Bare se, ikke røre?

Det kan blåse litt her oppe også, og kjøligere dager har funnet sted enn da jeg var på toppen. Det var bra med plussgrader i solsteika, og ingen vind :)


Jeg gikk, som eneste person (trodde jeg) opp til toppen med feller. Det var også et par fotturister som var på vei mot toppen. Når jeg hadde drukket min toppkaffe, og var klar til å renne tilbake den flate nedoverbakken til bilen kom det faktisk en mann, som også hadde feller på sine brede ski. Med en salig blanding av engelsk, tysk og norsk - fikk jeg informasjon om at det var litt bratt offpiste ned på andre sida av fjellet. Kult.

Artig skogskjøring et par hundre høydemeter krydret denne turen betraktelig! Mer tur, og mer trening også (måtte opp igjen på toppen siden dette var motsatt side av der bilen sto).
Toppen der oppe, kjørte i fin nysnø, med (ganske) bra såle under. Spennende å gli utfor skavlen i toppen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar