fredag 16. januar 2015

Brocken - en fjelltopp faktisk

Så kanskje endelig hva man kan kalle en fjelltopp, med tilhørende fin natur. Jeg befinner meg i Harz-regionen, og her er det endelig litt kupert, det er åser, skog, men jeg snuser også snaufjell der oppe et sted.



Etter litt skrall søvn grunnet det tyske politiet dagen før, kjørte jeg opp til Schierke, og tok en fin morgenjogg til topps.

Det var deilig å løpe på litt snø, som var ganske fast og fin. Friskt og deilig oppover skogen.


På toppen var det selvfølgelig et monstertårn, men slik er det, og det er egentlig litt fascinerende på sin måte. Det var surt med kalde vinden, så jeg brukte ikke så lang tid her oppe.

Avstanden til Oslo sto også på toppen.

På dette fjellet gikk også grensen til det gamle Øst-Tyskland.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar